Friday, September 11, 2009

Kenapa Yaakob Kelantan???

*****
Asal Yaakob Kelantan? Mesti ada yang tertanya2.. Asal random gila? Nama Tengku Azran, tiba2 jadi Yaakob Kelantan lak..

Alkisahnya berlaku last year masa merdeka celebration di Dunedin ni.. Sebagai meraikan 51 tahun merdeka, kitaorang perform la sikit, so called 'Sudut Puisi Otago'.. Kitaorang 5 orang semuanya, masing2 dengan puisi yang tersendiri.. Kalau aku cite je xbest sangat la.. Korang kena tengok sendiri..

Kepada yang memang ada pada hari berkenaan, video ni untuk refresh balik kenangan tersebut dan semoga korang dapat gelak lagi sekali dengan telatah dan gaya budak2 yang xberapa nak betul ni.. haha!!

Rintihan kemerdekaan~..



After persembahan ni, memang aku dikenali sebagai Yaakob Kelantan la.. huhu.. Kalau aku buat something yang puitis2 sikit, mesti orang cakap 'Memang Pak Yaakob lah'.. Haih~ xpelah.. silap aku jugak.. sape suruh pilih nama tu.. Kalau aku pilih Haikal ke, Daniel ke, Stone Cold Steve Austin ke, lawa la sikit.. huhu..

Anyway, begitulah asal usulnya nama Yaakob Kelantan ni.. Sejak hari tu, aku guna 'Yaakob Kelantan' sebagai nama pena aku dalam penulisan lagu.. bunyi macam orang tua je.. haha.. tapi lantak ar.. sebab ada sejarah nama ni..

Angin~
*****

No comments: