Monday, September 14, 2009

Harapan Ramadhan Raikan Syawal




Lagu: Harapan Ramadhan Raikan Syawal
Ciptaan: Munirmuji
Nyanyian: Azku, Aizat, Farrael, CheDet, Farhan, Faizal, Bukhari, Munir, Azrin & Faried
Pemain gitar: Munir & Faza
Pengarah video: Farrael
Juruedit video: Farrael & Munir
Jurukamera: Imran

Harapan di Ramadhan
Moga berkekalan
Azam dan amalan
Damba keikhlasan

Sebulan ditunaikan
Kewajiban tuntutan
Syukur dipanjatkan
Pada yang menciptakan

Berikanlah peluang
Untuk ku berusa
Dengan Ramadhan yang seterusnya

Raikanlah Syawal
Yang bakal menjelang tiba
Kejyaan kita bersama

Laungan takbir bergema
Pujian pada yang Esa
Tangisan tanda gembira
Lafazkanlah kalimah syukur
Yang tak terhingga

Ucapan salam nan mesra
Kemaafan yang dipinta
Jalinkan hubungan mesra
Sesama kita eratkan
Ukhuwah yang terbina

Pada keluarga
Kenalan jua
Ingatan buat semua

Di hari raya
Hari mulia
Bersama kita gembira

*****
Lagu raya ciptaan saudara Munir Muji.. Aku suka lagu ni.. Best.. Munir ni memang berbakat cipta lagu.. Aku x sehebat dia kot..

Faza.. lu memang terbaik bro.. Goreng gitar memang masyuk ar.. Lambat lagi kot aku nak boleh main sampai macam lu.. huhu..

Video raya ini di'shoot' si sekitar University of Otago, Dunedin, New Zealand.. Thanks to Farrael & Imran.. Sehari suntuk gak la kitaorang shoot(Tp kitaorang banyak guna masa untuk bergambar sebenarnya.. hehe).. Tengah spring.. Bunga2 memang lawa.. Tapi kena pulak hari tu hujan.. Sejuk gile.. Pakai baju melayu yang nipis tu, pastu di musim spring di Dunedin yang sejuk ni, ditambah pulak dengan hujan.. pergh! memang beku la.. Sehari suntuk pulak tu.. Dah la puasa.. huhu.. Balik rumah, bibir kering.. huhu

Tapi bagi aku worth it la.. Masuk tahun ni, 3 tahun la aku raya kat sini.. Video raya kali ni paling best bagi aku sebab:
1- Lagu ni best..
2-Orang2 yang nyanyi bersama sume satu geng..
3-Tahun ni tahun terakhir aku di sini.. Next year gi Christchurch.. huhu

Apa2 pun, saya, Tengku Azran, yang kini berada di bumi Dunedin, New Zealand, ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin kepada keluarga dan sanak saudara di Malaysia, Cikgu2 dan lecturer2, kawan2 di mana jua anda berada, dan seluruh rakyat Malaysia dan ummat Islam di seluruh dunia (ceh.. cara cakap macam satu dunia tengok video ni je..)

Salam Aidilfitri~
*****

No comments: