Saturday, November 28, 2009

Kereta Pertamaku...

ni bukan gambar kereta aku, tapi sama model la..

Semalam, pada jam 6 petang, aku telah berjaya membeli sebuah kereta buat pertama kalinya.. Kereta Mitsubishi Gallant 1988.. Aku berjaya membeli kereta ni dengan harga yang agak murah jugak la.. Dapat murah sebab kereta ni punya exterior agak teruk teruk.. ada 'menggelupas', ada kemik2.. Tapi dalam dia terbaik.. Kerusi dia siap ada bulu2 lagi.. haha..

Walaupun kereta buruk, aku excited jugak la.. Ye la.. First car la katakan.. Kawan aku yang tolong aku beli kereta ni.. DIa memang seorang car dealer yang mantap.. Itu lagi satu faktor kenapa aku dapat beli kereta ni dengan harga yang murah..

Kawan aku yang car dealer ni sebenarnya dah ada seorang potential buyer yang nak beli kereta.. So, malamnya, dalam pukul 11 malam, kitaorang pergi jumpa buyer tu.. Masa tu aku tengah tolong dak2 ni masak2 untuk Raya Qurban hari ni.. Aku lari kejap pergi jumpa potential buyer ni..

Dipendekkan cerita, setalah nego2 sikit, kami berjaya menjual kereta tersebut dengan harga yang xde la mahal sangat, tapi lagi mahal daripada harga yang kitaorang beli.. So, ada la buat untung sikit.. share2.. Mungkin rezeki malam raya kitaorang kot.. hehe..

So, itulah cerita kereta pertama aku.. yang aku miliki selama lebih kurang 5 jam sahaja.. Nak bergambar dengan kereta tu pun x sempat..

Misi memburu kereta akan diteruskan lagi..

4 comments:

Anija, said...

wahh tak tau pon dah beli keta.. keta inikah ke lake tekapo??? hehe..

Azku said...

xde la.. sy pegang kete ni 6 jam je pun..

Anonymous said...

haha..kalo cmtu, bules pggil keto 5jam...hihi....

Azku said...

haha.. buleh la..